5 טיפים וטריקים להשגת השינה
 הטובה ביותר שלך (התאוששות) 

17 לינואר, 2019

ג'ף ריזו

כששנה החדשה נכנסת לרגע, רובנו מנצלים את שינוי התאריך כדי לשפר כמה הרגלים יומיומיים. בסיכון להישמע קלישאה ולהגדיר את עצמי לכישלון, אני לא מתכוון לקרוא לזה רזולוציה, אלא פשוט מטרה שהיא השינה טובה יותר.

אני כותב תוכן במהלך היום, מה שאומר שש-שמונה שעות טובות מיום העבודה שלי מבלים בהה באור הכחול שנפלט ממסך המחשב שלי. אחרי העבודה היומית שלי (ולפעמים לפני כן) אני מתאמן. זה יכול היה לרוץ , רכיבה על אופניים, שחייה או סתם הרמת משקולות, אבל אני מנסה להזיע חזק כל יום. אני יודע שקראתי לזה "אימון", אבל אני באמת חושב על זה יותר "אימון". אני לא בהכרח מתאמנת לכלום. ספציפית – למרות שסיימתי סתם מרתון – אבל אני לא יכולה פשוט לקחת את זה בקלות, וזו הסיבה שאני משתמשת בשעון ספורט. לאחרונה בחנתי את ה- APEX וזה היה די טוב.

בין עבודה לאימון אני נותר עייף ועם זאת חוטי, שילוב קטלני בכל הנוגע לשינה. ככל שאני יודע שאני צריך שינה מספקת בלילה הקודם כדי שאשיג את הביצועים גם פיזית וגם נפשית למחרת, אני מוצא אני עצמי צופה יותר מדי בטלוויזיה או מתעסק בבית מאוחר בלילה לעיתים קרובות יותר ממה שהייתי רוצה.

זה בדרך כלל תמיד משאיר אותי לזרוק ולהסתובב במיטה במקום לישון, להתעורר במשך הלילה או להתעורר בתחושה כאילו אני לא ישנתי בכלל, אפילו אם קיבלתי את השבע עד שמונה שעות המומלצות.

לביצוע השיא, אני יודע כמה זמן ישנתי ואת איכות השינה שלי על ידי בדיקת הנתונים באפליקציית COROS. זה סוג של חרב פיפיות. אני רוצה להסתכל כדי שאדע איך הייתה השינה שלי, אבל לפעמים אני לא רוצה לדעת כי זה יכול להיות מנבא כל כך מדויק ליום הקרוב.

בכל אופן, במאמץ להגיע למטרה שלי לקבל שינה רגועה ורגועה יותר, אני הולך ליישם כמה טקסים חדשים בכדי להפוך את השינה למהנה יותר, ולהשאיר פחות זמן לגלילה, אשר בתקווה תוביל למצב של נודניק באיכות טובה יותר. לאמץ את אלה לשגרת השינה שלך גם אם אתה מחפש להגדיל את משחק השינה שלך בשנה החדשה.

שינה רגועה יותר יכולה גם לעזור לך באימוניך. ישנם כל מיני מחקרים המדגימים עד כמה חשובה השינה לביצועים פסיכולוגיים. טווח הקשב שלך, זמני התגובה ורמות האנרגיה כל אלה מושפעים מאיכות השינה שלך.

1-לשייך שינה לפני ניחוח. זהו רעיון חדשני שאספתי שיעזור למוח שלך ללמוד להתנפל. סנט הוא אחד החושים החזקים ביותר שלנו. באמצעות כוחם של שמנים אתרים החלטתי להפוך את "ניחוח זמן מנומנם" תערובת של לבנדר ומריבה מתוקה.

תישאר איתי על זה.

אני מתכנן להשתמש במפזר – שהם די זולים – ולהפיץ את השמנים האתריים האלה בחדר שלי במשך 30 דקות לפני השינה, אז בזמן שאני שוטף את הפנים ומצחצח שיניים, החדר שלי מתמלא בניחוח. אני מתכוון למלא בקבוק ריסוס קטן בכמה מהשמנים האתריים, כפית לוז מכשפה ומים. אני מרסס את זה על כל הסדינים והכריות שלי, ואז אקרא קצת במיטה. אני מקווה ש בסופו של דבר אני יכול לאמן את מוחי לזהות את הריח, כדי שאנו מתכוונים לשינה.

אני יודע שזה נשמע פאנקי, אבל זו דרך קלה להערים על גופך להירדם מוקדם יותר. אל תבריש אותו הצידה – נסה את זה אפילו אם זה נשמע מוזר.

2 – הפוך את המיטה שלי לנוחה. כמבוגר שופע, אני מבין כי בהתחשב באדם הממוצע מבלה כשליש מחייו בשינה, יתכן שהגיע הזמן לשדרג את משחק המיטה שלי. המזרן האיתן שהיה לי מאז הקולג 'אינו חיתוך זה, וחברות מזרונים מקוונות כמו סגול, קספר ולסה הופכות מזרנים לזולים יותר.
נוסף על כך, אני מתכוון להשיג יותר כריות (כנראה רק כ -4 $ דולרים מוואלי-וורלד, אני לא סנובית כרית) ולהשקיע בכמה גיליונות ספירה עם חוטים גבוהים. אני רוצה שהמיטה שלי תהיה כל לבן, כמו ענן נקי, אבל אם זה לא הסגנון שלך, חפש משהו בצבע או בדפוס כיף. כמו בגדי אימון חדשים יכולים לגרום לך השראה רבה יותר לשיעור הספינים, מצעים חדשים יגרמו לך לרצות לשכב בעצמך מיטה. איזה מושג!

3-התחל יומן. אם להיות כנה, קשה יהיה לדבוק בזה, אבל אני מוכן להרבה דברים לגבי השיפורים שאנשים מבצעים בלוח הזמנים שלהם פשוט על ידי שמירת יומן. אז, מה לעזאזל! אני אנסה את זה בחוץ.

חלומות מתרחשים בשלבים המאוחרים יותר של מחזורי השינה שלנו, שנקראים שינה עמוקה ושינה REM. כך שבעצם, יותר חלימה פירושה שינה איכותית יותר! כדי לטפח זאת אני מתכוון לשמור על יומן חלומי (אל תעשה לי צחוק! ) ליד המיטה שלי, ורושמת את החלומות שלי ברגע שאני מתעורר, אפילו אם זה רק כמה תמונות מפתח. ואם היה לי משהו שקורה במהלך היום שמאיר אותי ער, אני יכול לכתוב גם על זה. לפעמים רישום המחשבות המסתובבות בראשנו יכול לעזור לנו לטהר אותן ולתת לישון להתקל ביתר קלות.

שוב, אני באופן אישי קצת לא נעים בזה, אבל אני מוכן לנסות את זה.

4-השתמש באור כדי לנהל את המקצבים העצמיים שלי. כמו אור כחול fr

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות

רוצים לקבל עדכונים והנחות לפני כולם?

הירשמו לניוזלטר שלנו

ותקבלו עדכונים והנחות לפני כולם ישירות למייל שלכם