חמש סיבות מדוע אתה זקוק לשעון GPS
 לעומת הטלפון שלך למעקב אחר אימון

12 ליוני, 2018

במהלך מרתון Rock N Roll בסן דייגו לפני מספר שבועות, הבחנתי באחוז גדול של ספורטאים המשתמשים בטלפון החכם שלהם כדי לעקוב אחר הריצות שלהם. עם זאת, אין זה חיוני שיהיה שעון GPS כדי להתחיל לרוץ, יתכן שתפספס את היתרונות שהם מספקים על ידי שימוש בטלפון (או גרוע מזה, כלום).

1. דיוק: GPS וגובה

מעקב אחר ריצות בחוץ אינו פשוט כמו סתם חיישן GPS המרים אות לוויין. יתכן שאתה חושב לעצמך, האם זה לא רק איתות שכל מכשיר מרים? ובכן, זה קצת יותר מסובך וכרוך בשילוב של תוכנה ואלגוריתמים הפועלים בו זמנית לקריאת ולעיבוד האות. הגורם העיקרי הוא לא רק שהמכשיר שלנו מרים את האות, אלא זה האופן בו המכשיר מתקשר איתו, וזה על מה נדבר בהמשך.

מה אם נעבור ביער עם עצים גדולים? מה דעתך לעבור במנהרה בדרך הררית? או לרוץ בין בלוקים בעיר ניו יורק ביום מעונן? אם אתה תוהה מדוע לוקח זמן לטלפון שלך לנעול לאות, ייתכן שתרצה להתקרב למגדל טלפון סלולרי. או עדיף, שקול לבדוק את שעון ה- GPS.

עבור מרבית שעוני ה- GPS, הוא עדיין יספור את הצעדים שלך גם כאשר אות ה- GPS חלש, כך שיש לך נתוני ריצה משוערים יותר כשאתה נמצא בנקודות עיוורות אלה. לעומת זאת, אולי שמתם לב לאחר מעקב אחר הריצה שלכם באמצעות טלפון כי המסלול יכול להיות מחוץ למרחק של מאות מטרים או להפוך לקו ישר עם נתונים ריקים בין שתי נקודות GPS יעילות. אצלנו ב- COROS, יש לנו אלגוריתם מסוים כדי ללמוד את מטריקס הריצה הרגיל שלכם בזמן שאות ה- GPS טוב, כולל אורך צעד, כמה קשה אתם מניפים את זרועותכם, וראוות הצעדים שלכם. בעיקרו של דבר, ככל שתנהל יותר, COROS תכיר אותך טוב יותר. וכשאתה מכניס את עצמך לסביבת ריצה מורכבת, PACE יעניק לך דיוק מעקב טוב יותר מכל טלפון בעולם.

בצד ההפוך של הדברים, GPS מדויק רק +/- 100 רגל (~ 30 מטר) כשמדובר במדידת שינוי גובה. זה ייתן לך כיול ראשוני כעליית ההתחלה שלך אבל לא תוכל לומר לך בדיוק כמה גובה הרווחת בשעה האחרונה. אני לא יכול לומר לך כמה פעמים חזרתי לנקודת ההתחלה, והטלפון שלי אמר לי שאני עכשיו מתחת לפני הים. קיו, גובה הברומטרי. כמה שעוני GPS מובחרים, כולל ה- COROS PACE, משתמשים בגובה מד גובה למדידת שינוי לחץ האוויר באמצעות הלחץ האטמוספרי של כדור הארץ. לאחר מכן האלגוריתמים ייקחו זאת יחד עם נתוני ה- GPS בכדי לתת לכם את המדידה הטובה ביותר לרווח / הפסד גובה.

2. ניטור דופק

נתוני הדופק שלך הם, ללא עוררין, אחד המדדים החשובים ביותר לנתונים אישיים באימונים שלך (ובכן, אולי אחרי GPS אם אתה סופר את זה). זה אומר לך את העוצמה של מצב הריצה שלך, באיזה אזור היית ובסופו של דבר להעריך איזה סוג ריצה עליך לבצע לקראת האימון הבא שלך. בהצלחה שהטלפון שלך אומר לך את זה.

מצד שני, אנשים מסוימים בוחרים רצועות חזה שכן זה נותן את המדידה המדויקת ביותר של דופק. וזה בסדר גמור, אבל האם אתה באמת רוצה לענוד רצועת חזה לכל פעילות? בימינו, חיישן קצב הלב האופטי מבוסס שורש כף היד התקדם להתקרב הרבה יותר לביצועים של רצועות חזה. ערכנו אינספור בדיקות על חיישן הדופק שלנו, בהשוואה לזו של רצועות החזה, והן הרבה יותר קרובות מהצפוי.

מה שבאמת עושה את ההבדל כאן הוא האלגוריתם שלנו. בזמן שהחיישן מבצע את קריאות הדם שלו, האלגוריתם שלנו פועל במקביל על ידי ניקוי הרעש שמסביב ויכול להשפיע על דיוק הנתונים.

3. השתמש לשחייה

עד כה לא ראיתי טלפון מצויד עם יכולת שחייה בשוק. בטח, יתכן שתראו פרסומות של טלפון שנשמט במים, אך זה לא בהכרח אומר שהוא מוגן מפני מים. הם לא מיועדים להיות שקועים במים מעבר לגובה של 3 מטרים של לחץ, שאם חושבים על זה, הם יכולים להיות הרבה פחות משלושה מטרים. אם אתה גורם לתנועה, יוצר לחץ סביבו. לכן, הדרך היחידה לעקוב אחר שחייה בבריכה (ללא GPS) או שחייה במים פתוחים (עם GPS) היא להשתמש בשעון GPS רב-ספורט. רוב שעוני ה- Multisport הפרימיום הם עמידות במים של 50 מטרים, כלומר הם מסוגלים לנהל את השחייה או השנורקלינג. הם יזהו גם את סוגי השבץ שלך, כמו גם הקפות של בריכות וספירת שבץ במצב בריכה. אחד הדברים הנחמדים לשעון ה- PACE הוא שהוא מאפשר לקרוא את נתוני הדופק בזמן אמת בזמן שחייה, בעוד שעונים אחרים אינם מציעים את הנתונים עד שתשלים אותם ותציג אותם באפליקציה.

הערה חשובה אחת שהייתי רוצה להזכיר לך היא ש- GPS לא עובד מתחת למים, אפילו לא במים רדודים מאוד. פירוש הדבר שאם המשיכות שלך אינן דורשות שהזרועות שלך יעלו מעל המים, יש סיכוי שלא תקבל אות בשעון.

4. סוללה עמידה בהרבה

בואו נודה בזה, אנחנו נשמה אבודה בלי הטלפונים שלנו (אפילו מכשירים אחרים). אני לא יכול להגיד לך כמה פעמים החבר המנוהל שלי נתן עלי, כי הוא שכח להטעין את שעוןו לילה. חיי הסוללה יקרים ושימוש ב- GPS הצורך חשמל בטלפון דורש מדי על ביצועי הסוללה. חמור מכך, מרבית סוללות הטלפון אינן מותאמות למעקב GPS ולכן הוא שותה את המיץ די מהר.

כמעט כל יצרני שעוני ה- GPS אומרים לכם כמה זמן אורך חיי הסוללה המשוער שלהם. למרות שזה משתנה בין מקרי שימוש שונים, הוא לפחות נותן לך מושג כמה זמן השעון יימשך במהלך מעקב רגיל. הטלפון הטוב ביותר לא יכול לעקוב אחר הריצה שלך באופן פעיל יותר מכמה שעות, בעוד שרוב הטריאתלטים ורצי השביל דורשים הרבה יותר זמן מזה. ה- COROS PACE יציע לך עד 30 יום במצב רגיל או עד 25 שעות במצב פעילות רציפה באמצעות GPS.

5. גישה קלה בזמן הריצה או במזג אוויר קר

לבסוף, אתה רוצה לדעת את הסטטיסטיקות שלך במהלך האימון, כולל קצב, מרחק, קצב לב וכו '. האם אתה יכול לדמיין שאתה מנסה להוציא את הטלפון מהכיס שלך ולנסות מספר פעמים לפתוח אותו בגלל ניסיונות כושלים במהלך הריצה? אנחנו גם לא יכולים. הפעלת שעון על פרק כף היד היא האפשרות הטובה ביותר שלך לתת לך משוב מיידי. הצבת דעתך איפה שהיא צריכה להיות, על המשימה העומדת בפניך.

אל תתעלם מהיתרונות האלה

כפי שצוין קודם לכן, שעון GPS לא יופעל מהר יותר או יעניק לך כוח נוסף ליחסי ציבור שאותה מטפסת על הגבעה. אבל זה בהחלט יקל על הדברים הרבה יותר, ויעניק לך את הכלים החיוניים לעשות זאת. אם לא שעשיתם שעון GPS לפני כן, תתפלאו כמה נתונים תוכלו להפיק מפעילויותיכם. יתכן שאתה מסתכל על המסך שלאחר האימון שלך ותוהה מה העולם SWOLF? 1) זהו מדד ליעילות השחייה שלך בעזרת ספירת שבץ וזמן. 2) ייתכן שהגיע הזמן להתחיל לנתח את האימונים שלך בצורה קצת יותר מקרוב. אנו מקווים כי הסיבות הללו מספיקות לשקול להשתמש בשעון GPS במקום בטלפון כדי לעקוב אחר פעילויותיך.

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות

רוצים לקבל עדכונים והנחות לפני כולם?

הירשמו לניוזלטר שלנו

ותקבלו עדכונים והנחות לפני כולם ישירות למייל שלכם